Sunday 6 April 2014

Memilih Warna Kabinet Dapur

Salam Sejahtera.
Semalam saya baru menyiapkan tempahan sebuah  kabinet dapur yang di tempah oleh seorang rakan. Alhamdulillah warna dan jubin yang dipilih  memang bersesuaian dan menimbulkan daya tarikan yang menyerlah. Seorang rakan  bertanya kepada saya , apakah warna yang menarik bagi sebuah kabinet dapur. Saya jawab " lihat pada jubin, cat dinding, keluasan dapur dan akhir sekali citarasa kita ". Memang warna jubin memainkan peranan yang penting dalam memilih kabinet dapur  Kesesuaian adalah perlu. Sebagai contoh, kalau jubin kita warna hitam tentu kita tidak akan memilih kabinet dapur warna merah. Sebab ia tidak sesuai. Jadi kaji warna persekitaran dan pilihlah warna yang bersesuaian. Minggu ni saya menyiapkan kabinet dapur berwarna hitam sebab jubin yang terdapat pada dapur ini berwarna hitam dan dindingnya warna putih. Jadi adunan warna-warna ini memang menyerlah. Terima kasih cikgu yaya.


4 comments:

  1. Salam Cikgu,
    Boleh saya tahu material yang cikgu gunakan untuk pintu, frame (rangka) kabinet? Adakah ianya multi-board atau material lain?

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam En. Kamarul. Saya sekarang ini banyak menggunakan bahan multi board. selain ianya berkualiti pelanggan juga memilih bahan multiboard jika dibandingkan kaedah tampal ( sandwich).

    ReplyDelete