Wednesday 18 June 2014

Berkunjung ke Sabah

Hampir 26 tahun aku tak berkunjung ke Sabah dibawah bayu , tempat dimana aku pernah berkhidmat selama 8 tahun pada tahun 80an. Rasa gembira juga aku di hantar oleh Jabatanku untuk mengikuti kursus di sini. Disamping melihat kepesatan pembangunan Sabah, aku juga dapat melawat kawan-kawan lamaku dulu.Aku rasa macam tak percaya dapat menjejak kaki kembali ke bumi yang bertuah ini , meskipun aku cuba berkali-kali untuk datang kesini untuk melawat rakan-rakan , namun atas faktor masa menyebabkan aku terbantut untuk berkunjung ke sini.
Suasana masih tenang seperti dulu , namun atas kepesatan pembangunan maka kota kinabalu kini dilanda masalah kesesakan yang teruk. Tapi syukur alhamdulillah ianya menandakan ramai kalangan rakyat Sabah telah mempunyai ekonomi yang kukuh. Rata-rata tempat yang aku kunjungi penuh sesak dengan ramai orang. Aku berkesempatan makan di Teluk Likas yang dulunya taklah semeriah seperti ini. Ianya ceria dan sesak dengan ramai orang yang menjamu selera. 


Teringat nostalgia lama ketika aku berada disini dulu. Tapi suasananya tidaklah secantik sekarang . Rasa seronok juga dapat bertemu dengan member-member lama.. Syukur alhamdulillah.


No comments:

Post a Comment